آیا خودم فرش هایم را تمیز کنم یا آن ها را به قالیشویی بسپارم؟
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

آیا رفت و آمد زیادی روی فرش هایتان انجام میگیرد؟ فرقی ندارد که چقدر در تمیز کردن خانه با دقت باشید؛ هر یک الی دو سال فرش های شما نیازمند به یک تمیزکاری اساسی خواهند بود تا همه کثیفی ها (و احتمال قارچ هایی که ممکن است شروع به رشد داخل الیاف فرش کنند) را حذف کند و ظاهری درخشنده و تمیز به فرشتان بدهد.
اما آیا واقعا به قالیشویی حرفه ای نیازمندید یا خودتان هم میتوانید فرشتان را تمیز نگه دارید؟ ما در اینجا به بررسی هر دو روش و مزایا و معایبشان می پردازیم تا شما بتوانید همه ابعاد موجود را در نظر بگیرید و گرینه ای را انتخاب کنید که با توجه به اوضاعتان برای شما مناسب تر است!

چرا قالیشویی سالانه لازم است؟

قالیشویی باید بخشی از خانه تکانی عیدتان باشد. اما با این حال، بسیاری از افراد سال های سال بدون قالیشویی فرش هایشان و با این تصور که "اگر تمیز به نظر میرسد پس حتما تمیز است" پیش می روند. این تصور کاملا غلط است.
فرش ها حتما باید هر یک سال و نیم یک بار قالیشویی شوند. چنانکه تردد زیادی روی فرشتان انجام میگیرد، و یا حیوان خانگی یا کودک در خانه دارید، این مدت زمان باید به یک سال تقلیل پیدا کند. قالیشویی فقط برای تمیز کردن لکه های ظاهری فرش نیست. قالیشویی فرش را زنده میکند، و کثیفی هایی را از اعماقش بیرون میکشد که جارو برقی قادر به بیرون کشیدنشان نیست.
نهایتا این سوال ایجاد می شود که: چگونه قالیشویی کنم؟ آیا فرشم را به دست متخصصین بسپارم یا این که خودم دست به کار شوم؟

مزایا و معایب قالیشویی حرفه ای

قالیشویی مثل سایر کارهای خانه تکانی نیست و اگر بخواهد اساسی و به درستی انجام شود احتیاج به ابزارآلاتی دارد که احتمالا در خانه و دم دستتان ندارید، مثل ماشین بخارشویی. بیشتر قالیشویان حرفه ای یا ماشین بخارشویی متحرک دارند، و یا دستگاه بخارشویی متصل به کامیون.
دستگاه های متصل به کامیون چندین برابر مدل های متحرک قدرت دارند و عمیق تر و دقیق تر فرشتان را قالیشویی میکنند. برای همین هم بسیاری از خانه داران به سراغ قالیشویان حرفه ای میروند.
اما باید در نظر گرفت که این نوع قالیشویی هزینه بالایی هم در بر میگیرد. البته که شرکت های مختلف قیمت های مختلفی برای قالیشویی دارند، اما به صورت کلی شرکت هایی که خدمات مناسبی ارائه میدهند و با روش های درست فرش ها را قالیشویی میکنند هزینه ها نسبتا بالایی نیز دارند. چنان که بودجه کافی برای این شرکت ها نداشته باشید ممکن است وسوسه شوید که سراغ جاهای ارزان تر بروید؛ اما حواستان را جمع کنید. قیمت کم میتواند نشان دهنده سرویس نامناسب باشد.
برای این که تصور واضح تری از کاری که شرکت های قالیشویی باکیفیت انجام میدهند داشته باشید میتوانید به خواندن این مقاله ادامه دهید. اما به صورت کلی، باید به دنبال شرکتی باشید که دارای گواهی باشد و مشتریانش نظرات مثبتی نسبت به عملکردش داشته باشند.

معایبی که قالیشویی حرفه ای دارد

واقعیت آن است که قالیشویی حرفه ای معایب چندانی ندارد. ولی قبل از این که به اولین شرکتقالیشویی دم دستتان زنگ بزنید و از آن ها بخواهید بیایند و فرش هایتان را لوله کنند و ببرند، باید چندین نکته را در نظر بگیرید.
اولین نکته این است که سعی کنید از همان اول در باره قیمت نهایی به نتیجه برسید. بعضی از شرکت ها برای لکه زدایی های خاص مبلغی جدا دریافت میکنند و برخی نه. نسبت به این نوع مسائل آگاهی داشته باشید و از این که سوال بپرسید خجالت نکشید. از متخصص بخواهید که فرشتان را همان ابتدا کاملا بررس بکند تا بعدا شما را با قیمت های عجیب غریب سورپرایز نکنند.

ادامه دارد...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/81/%D8%A2%D9%8A%D8%A7+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%85+%D8%B1%D8%A7+%D8%AA%D9%85%D9%8A%D8%B2+%DA%A9%D9%86%D9%85+%D9%8A%D8%A7+%D8%A2%D9%86+%D9%87%D8%A7+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D9%87+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A8%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%9F/





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: